OT: reklamace dobirky na poste ?!

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pondělí Listopad 28 13:05:45 CET 2005

hm, a co třeba dar, nebo neco ceho si cennim a nekoupil jsem to, nemuzu mit paragon na hodinky co mi dal deda, nebo jsem to vyrobil, vyrostlo mi to na zahradce atd. ?  to je asi lepsi se na postu vy... . ale nebudu se zbytecne rozcilovat, nic tim nevyresim, jen jsem se chtel ujistit, ze s postou nikdy vice !!!!
dekuji za odpoved.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Monday, November 28, 2005 12:55 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: reklamace dobirky na poste ?!

Puvodni zprava ze dne 28.11.2005:

> dobry den.
> dneska jsem byl svedkem, jak kamarad reklamoval dobirku na poste v
> cene
> 1100,- kc pojistenou na 2000,- kc. posta ho vyrozumela ze balik je
> nekde v p...., a kdyz si prisel pro penize, tak ho upozornili, ze bude
> muset dokazat, co tam bylo a kolik to stalo.
> uplne me to vytocilo, oni neco zk..... , ja si zaplatim sluzbu +
> pojisteni a nakonec musim jeste dokazovat co jsem posilal a v jake
> hodnote ? co listovni tajemstvi ? tusim tu ma nekdo co delat s postou,
> tak prosim o radu, nebo vysvetleni.

To je ale zcela v poradku. Kdyz si pojistis auto na milion, take musis prokazat, ze to auto ten milion stoji, pripadne pak v tom hraje roli amortizace apod. Pojisteni majetku (tj. i postovni zasilka) je druh pojisteni, kdy nemuzes ziskat vic penez nez je hodnota toho majetku.
Jinymi slovy, kdyz si pojistis auto na milion, ale stalo jen pul milionu, nemuze ti byt vyplacen milion. Zrovna tak kdyz si to auto pojistis soucasne u vice pojistoven, nemuzes dohromady dostat vic, nez to auto stalo. Pripadne majetek lze pojistit na novou hodnotu apod., ale rozhodne nemuzes na pojisteni majetku vydelavat. Kdyz bude auto nabourano, take ti pojistovna nezaplati vyssi castku nez jsi zaplatil servisu plus pripadne nahrady (treba nahradni vozidlo apod., pokud dana tyto nahrady pojistka kryje).

Pokud jsi dovnitr zasilky dal neco treba za tisicovku, je uplne jedno, ze jsi to pojistil na dva tisice. To jsi zcela zbytecne zaplatil.
Dulezite je to, ze ted musis prokazat, co bylo uvnitr, kolik to stalo, a tolik penez muzes maximalne dostat. Do vyse te pojistne castky.
Pritom pokud jsi zbozi nakoupil za 500 korun, dostanes s nejvetsi pravdepodobnosti tech 500 korun a nikoliv treba 1000 korun, za ktere ho zakaznikovi prodavas - ale to si jen myslim, to nemam overene.

Postovni podminky ti zaroven stanovuji, co muzes danym typem zasilky posilat a co ne. Pokud balikem posles penize, mas smulu. Na ty je cenne psani nebo postovni poukazka. Zrovna tak cennosti. Viz ty podminky.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem