Pajeci stanice pb-free

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Neděle Listopad 27 20:47:35 CET 2005

Pajeni pb-free a inertni plyn:
Ja jsem se docetl, ze inertni plyn zabranuje oxidaci. Pokud neni inertni
plyn tak pajka strasne rychle oxiduje, zvetsuje se krehkost neboli zmensuje
doba pouzitelnosti spajeneho spoje.
Pry vyzkousene slozeni je SnAgCu nekde 217st C (s Pb byla teplota cca 180).
Slozeni bez Cu jen SnAg ma vetsi teplotu taveni tj. je take mene
vhodne.(Existuji i dalsi jine pridavne kovy misto Pb, ale nemam informace.)
Dale pri pajeni je dulezite dodrzet teplotu a to s mensim rozptylem oproti
Pb. Pajeci hrot tedy musi udrzet pokud mozno co nejpresneji jednu teplotu
neboli potrebuje se vetsi vykon, aby se rychleji zareagovalo a potrebuje se
merit teplota u hrotu.

Tim moje informace konci. Od Vas jsem se dozvedel, ze je problem s uchycenim
cinu bez olova k spoji. Zadne prakticke zkusenosti treba s Pistolkou ci
Ers50 a PB-free nemam, pokud nekdo neco ma ?

Pajeni a pistolka vs.mikropajka:
S pistolkou se mi paji lip, asi proto, ze s ni pajim ty vetsi soucastky.
Jinak me stve to magn. pole, kdyz smacknu a nektere soucastky litaji.. .
Nevim s jakou mikropajkou jsi to zkousel, ale muj postup je cca takto:
nanesu cin na hrot a pritlacim, dale SMD se tim daji pajet tak, ze das
hoooodne kalafuny a pajis vice vyvodu (to mi jeste moc nejde), snad casem.
Nedokazi si ovsem predstavit pajeni SMD pistolkou.

jirka