Solarni ochrana autobaterie - 2W

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Neděle Listopad 27 12:49:58 CET 2005

> Výrobce je :
> http://www.icpsolar.com/
> a na jeho stránkách je toto :
> Will the SolarCharger 135 keep my vehicle battery charged?
> The SolarCharger 135 trickle charger compensates for natural
> voltage losses
> and key-off small instrumentation drain by replenishing your
> battery at a
> maximum rate of 135mA in full sunlight.
>
> A jeste co je to plny slunecni svit ?
> Jinak to vypada u nas a to par dni v roce a jinak 300 dni v
> roce na Floride
> [...]
Jestli to ma maximum 135, da to 50 tak v horkem letnim dni kdyz na to slunce
bude svitit pod nespravnym uhlem. Mozna i z jasneho dne v zime s cerstve
napadanym snehem to kolem poledne da tech 50.
Pri zatazene obloze to da maximalne tak do 10-15mA.
Mam neco podobneho, kdysi jsem si to koupil na dobijeni NiMHu v terenu.
Jednou jsem jel s GPSkou vodu, bylo nadherne jasne leto, mel jsem to
privazane na lodi a jeste jsem to dle potreby natacel do optimalnich smeru a
dva NiMHy 1600mAh v serii to nabijelo do zhruba plne kapacity (mereno podle
toho, kolik pak vydrzely v GPSce) cele dva dny od vychodu do zapadu. Nevim
ted presne, jaky je u toho uvadeny max proud (na clanku samotnem radsi neni
uvadeny a papir k tomu mam nekde zahrabany, ale plocha panelu je 1,8 dm2, a
je to urcite nad 100mA a ma to taky zapalovacovy kablik na dobijeni auta,
takze myslim, ze to bude srovnatelne. Ted jsem to schvalne vytahl na balkon,
je stredne mohutny altostratus, cca 50% pokryvka snehem, 12:40h tedy chvili
po poledni, takze krasne svetly pozdne podzimni den s idealnimi podminkami
pri zatazene obloze a dava to do zkratu 4,5mA a naprazdno 6,35V (je tam
prepinac spojujici dva clanky budto paralelne nebo do serie). Pri prepnuti do
serie to dava 13,2V a 2,36mA

Jakub Serych