"rizeni" ATX zdroje spinanim sitoveho napajeni

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Sobota Listopad 26 19:50:50 CET 2005

> Vi nekdo z vas o jednoduchem na typu ATX zdroje nezavislem reseni, jak
> primet ATX zdroj moderniho PC, aby se spustil pri sepnuti
> napajeni zdroje ze
> site a soucasne takto nahozeny zdroj spustil board? Uzemneni
> PS_ON neberu, u
> nekterych desek, kde jsem to zkousel, nejsou nektere z
> napajecich vetvi po
> tomto zasahu funkcni a prislusna deska nenabehne. Co se
> "stane" po vypnuti
> prostrednictvim OS neresim.
>
> Diky za pomoc, Simon Cihelnik
Po prvni vete jsem chtel odpovedet: Ano, roztazena kancelarska svorka
vytvarovana tak, aby sla zapichnout mezi patricne piny na ATX konektoru :-)))

Myslim si, ze po uzemneni PS_ON sice nabehne cely zdroj, jen board je zmateny
a nevi, ze ma startovat. Nedavno se mi neco takoveho stalo na jedne stare ATX
desce, ktera vypadala jako zcela nefunkcni. Nejdriv jsem myslel, ze odesel
zdroj, tak jsem ho vymenil a porad nic. Tak jsem zkusil sponkovou metodu,
abych si overil, ze novy zdroj je OK. Roztocily se ventilatory, ale uz se
neroztocil ani HDD a vypadalo to uplne mrtve. Pak me napadlo zahybat s CMOS
baterkou a pocitac v tu ranu nabehl (nakonec se ukazalo, ze pricinou zavady
je uplne vybita CMOS baterka).
Takze souhlasim, ze to, ze na desce jsou vsechna napeti ze zdroje jeste
neznamena, ze se deska musi rozbehnout.
Jednoduche reseni problemu neznam, ale AFAIK jednou uz tudy sly nejake
obvody, ktere po nabehnuti standby casti zdroje jakoby simuluji stisk
tlasitka power. Zkus prohledat archiv konfery.

Jakub Serych