Regulace 1/4hod maxima

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Pátek Listopad 25 13:03:58 CET 2005

Ani nie ;-))), skor rozdelit varenie kavy po kancelariach na dlhsie
obdobie, nie od 7:00 do 7:30, ked vsetci pridu do prace a daju si rannu
kavu...

Skusim to tak zjednodusene vysvetlit - prosim nekamenovat...

Velkoodberatelia platia nie za to, kolko energie spotrebuju, ale tolko,
kolko si objednaju...
Objednavka je teda na xxx kWh za 15 min, pricom 15 min byvaju pri
vecsich odberoch synchronizovane napr DCF-kom.

Ak firma ma objednanych xxx kWh za 15 min a v nejakej inkriminovanej 15
minutovke odoberie xxxkWh+1 impulz elektromeru - plati pokutu za
zvyseny odber. Ak odoberie napr 50% z objednanej energie - plati pokutu
za maly odber... tie hodnoty su predmetom zmluvy a mozu sa trosku lisit...

Ak odobera napr 60 % a v spickach ide na 99% z objednaneho mnozstva, tak
aj tak zaplati za cely cas za 100% objednaneho mnozstva.

Cielom firmy je teda (podriadit sa elektrarnam a rozvodnym zavodom ) a
zabezpecit nejakym sposobom, aby kazdu 1/4 hodinu bol odber
limitne blizky objendnanemu mnozstvu z dolnej strany.
Ako regulacia sa pouzivaju vypinania niektorych spotrebicov a okruhov,
ktore nie su kriticke, alebo znizenie odberov na miestach v prevadzke, kde
je to mozne ( prikladmi mozu byt znizenie prudu v galvanizovni,
zablokovanie spustenia napr. nejakych motorov, vypnutie nejakych cerpadiel,
ktore nie su kriticke pre prevadzku v konkretnej chvili a mozu precerpat
nieco o 15 minut, alebo o 1, ci 2 hodiny neskor ( zasobnik si vystaci...)

T.j. odobrat co mozno najviac z objednaeho mnozstva, ale neprekrocit ho,
alebo prerozdelit odber tak, aby sa dalo objednane mnozstvo znizit a
platit teda menej..

Dodo