No nekupte to...

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Pátek Listopad 25 12:54:28 CET 2005

Ono hodne zalezi co poslouchate. Pokud nejaky 'duc duc' nebo 'dratenou
muziku' (proste jakova smes ramusu elektrickych kytar a do toho rvani
do mikrofonu), ruzne bludy generovane pocitaci... tak vam na to mp3 se
128kb/s staci. Jenomze uplne jina situace je u vazne hudby nebo u
nekterych soundtracku kde jsou tiche pasaze, extremni prechody mezi
tichem a hlasitou hudbou atd. Pak takove bublani, pripadne prebuzeni,
nebo i nemoznost rozeznat nastroje protoze se zvuk jaksi 'sleva'
dokaze hudbu dost znehodnotit a nekdy se to ani neda poslouchat. Nekdo
je na to vice citlivy a dba na to, nekomu je to jedno.

Kdyz si pak takovy clovek koupi napr. kvalitni sluchatka, zjisti ze mu
zesilovac hraje ponekud divne a najednou jsou slyset veci, ktere
proste drive na tech ksuntech co mel slyset nebyly. Takze koupi lepsi
zesilovac. Najde zase jine chyby, takze premysli jak vylepsit zdroj
signalu atd.

Tim se nechci zastavat 'hifistu', ale muzu rici ze hudba z opravdu
kvalitni aparatury (kvalita, nemusi byt jenom vyssi cena) zni uplne
jinak a je to doslova radost poslouchat.

Otazka je, jestli drahe veci = kvalitni a nekupuji to spise jenom pro
to, aby se mohli vytahovat, pripadne ze uz neni do ceho investovat,
protoze vsechno uz maji, tak vymysli blbosti, kupuji zbytecne
predrazene kabely s nalepkou hifi atd.