Regulace 1/4hod maxima

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pátek Listopad 25 12:42:01 CET 2005

> Neviem ci som spravne pochopil problem, ale u nas posiela
> distributor po el
> vedeni signal HDO ked zacina vysoka sadzba za elektrinu.
> Tympadom v hodinach
> prepne rele....
>
> S pozdravom Juraj Michálek
Ne, tohle se bavime o velkoodberu elektriny, ve kterem se cena odviji od
toho, ze elektromer integruje spotrebu po dobu ctvrt hodiny a pak se za
nejakou casovou jednotku (treba den) odviji sazba od maximalni takovehle
ctvrthodinove spotreby.
Cili, kdyz vsichni prijdou v 7:00 do prace, zapnou kompy, pusti varne
konvice, rozsviti atd. vznikne tam obrovske ctvrthodinove maximum a platim
kvuli tomu cely ten den jak mourovaty. Kdyz dosahnu toho, ze uplne stejne
mnozstvi energie za den rozlozim do plossi krivky bez vyraznych maxim, platim
daleko mene.
Elektrarny proste chteji tlacit uzivatele k tomu, aby se vyvarovali velkych
maxim, ktere se jim pochopitelne velmi spatne vykryvaji.

Pekny den

Jakub Serych