Impedancia koax. kabla

Jiri Naprstek Jiri.Naprstek@FutureElectronics.com
Středa Listopad 23 11:49:32 CET 2005

S timhle vybavenim to jde relativne presne zmerit tak, ze se vystup generatoru impulzu (treba s 50ohm vystupem) pripoji pres T-cko k osciloskopu a na volny konec T-cka se da ten mereny koax. Na konec koaxu se pak pripoji trimr rekneme 100R (ne dratovy, nemel by mit reaktivni slozku). S trimrem se pak toci tak dlouho, az se ta bednicka z generatoru (nebo schod podle delky impulzu) prestane vracet a na osciloskopu bude jen to, co produkuje generator. Trimr pak staci zmerit ohmmetrem a impedance kabelu je na svete. Kabelu na to staci par metru, s horsim osciloskopem par desitek.

Jirka N.