mozne potiaze pri pouziti ethernet/RS232

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Listopad 23 09:38:03 CET 2005

Kedysi som robil s prevodnikom od Lantronixu. Hrube nastudovanie na to,
aby to "nejako" chodilo netrva viac ako hodinu. Za den tomu budes
rozumiet takmer uplne :-) Uz som to tu viackrat pisal, ale skusim
zhrnut (je to uz par rokov). Prevodnik (mal som starsi model, ale teraz
napr. aktualny
http://www.lantronix.com/device-networking/external-device-servers/mss100.html)
sa da konfigurovat cez telnet (ked uz ma nastavenu IP adresu), alebo
hocjakym terminalom cez RS232 (do konfiguracneho modu sa dostava
nejakou sekvenciou po resete). Nastavenie je jednoduche, lebo vzdy
vybehne zoznam aktualne pouzitelnych prikazov. Nastavi sa vsetko, co
treba (IP parametre, parametre RS232), resetne sa to a funguje :-)

Co sa moznych problemov tyka a co ma prave napadlo: IP adresa musi byt
viditelna z miesta vzdialeneho PC a firewally v ceste musia mat
povolene porty, na ktorych sa komunikuje. Teraz si presne nespominam,
ale dal sa nastavit jeden z nejakych 16 portov zacinajucich od 2000
alebo 3000.

Snad pomoze,
miro