CHEM: Taveni, skupenske teplo

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Listopad 22 16:05:37 CET 2005

Zdarec vespolek,

může mi někdo z přítomných chemiků poslat odkaz na nějakou stránku,
kde by byly k dispozici teploty tání a skupenská tepla anorganických solí?
Zajímají mne především soli, ale i jiné látky s teplotou tání 100-1000 °C a skupenským
teplem nad cca 250 kJ/kg, dostupné ve velkém množství, ne moc drahé, ani nebezpečné.

Stačila by mi i fotka stránky z patřičných tabulek.

Poznámka: Ne moc nebezpečné je míněno za studena - uvědomuji si, že
v roztaveném stavu je velmi nebezpečná i kuchyňská sůl - 1 m3 kapaliny
o teplotě 801 °C, přičemž teplota začne znatelně klesat až po odebrání
cca 1 MWh tepla:-)

Děkuji, PH