kabely vs husí krk (bylo revize domovního rozvaděče)

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Neděle Listopad 20 12:31:55 CET 2005

> Poznámka: V předchozí diskusi se nikdo nezmínil o CYKY-Lo - To je plochá
> verze CYKY s tenkou vnější izolací a bez výplně, primárně určená pro zeď a lišty.
> Dávat do zdi obyčejné CYKY se 3 a méně vodiči mi přijde zbytečně pracné, drahé
> a zabere moc místa.

Ano, mate pravdu, jenze diskuse byla "kabel nebo draty". CYKYLo je asi o
1/3 levnejsi nez CYKY a skutecne se s nim lepe manipuluje. Take s nim
mam cast rozvodu natahanou.

> Husí krk je výhodný, pokud chcete ušetřit za silové kabely vedoucí delší trasou do
> jedné místnosti, při sdružení více nesouvisejících rozvodů budete mít problémy
> s větvením. Výhodou je také možnost pozdějšího rozšíření, ale počítejte s tím,
> že při pokusu o druhé, nebo třetí doplnění dalších vodičů možná zjistíte, že se
> na nějakém nepraktickém místě sesunuly tak, že už tam další nedostanete:-)
> Takže primárně je vhodné si vše dobře naplánovat.

Jojo to je presne duvod proc je husi krk v pripade silovych rozvodu
zavrhl a pouzivam je pouze v mistech kde je to nutne nebo vyhodne. Neni
to tak dlouho co jsme u jednoho kamarada stali pred otazkou, vse
rozpojit, vytahat a pokud se to povede nacpat tam 3 dalsi 1.5 (ackoliv
by to melo byt 2.5) nebo vysekat drazku pro nove vedeni. Do stareho krku
jsme nenacpali ani to 1.5 taze drazka to jistila.

U slaboproudu maji krky smysl.

> Velmi důležité je pečlivé označení konců, pokud se v krku vyskytuje více vodičů
> stejného provedení - běhat sem a tam po baráku s měřákem při zapojování rozvaděče
> je fakt velmi otravné (zažil jsem na vlastní kůži při zapojování rozvaděče u jednoho
> kamaráda, který si všechno natahal a pak mě pozval na zapojování).

A jako na potvoru to byl velmi dobry kamarad takze o uctovani opruzneho
nemohla byt rec, ze? :)

> Poměrně příjemné je dát taky do každé místnosti někam těsně nad podlahu jeden/více
> krků s konci čouhajícími ven, které těsně u zdi odříznete
> . - Až si budete chtít natáhnout
> kabely od zesilovače k reproduktorům, nebo přestěhujete PC, tiskárnu, TV, ... na druhý
> konec místnosti, než jste původně umístil patřičné zásuvky, nebudete o kabely zakopávat.

To je dobry napad.

> Upozornění: S šetřením se to nesmí přehánět - Viděl jsem dost instalací, kde pro zásuvky
> používali 1,5 místo 2,5 a pak jim pohasínala lampička na stole při zapnutí rychlovarné
> konvice:-) Méně zábavné to pak bylo v kombinaci s krkem, jenžto samozřejmě představuje
> i docela dobrou tepelnou izolaci. Krk byl plný vodičů 1,5, jejichž izolace se roztekla,
> následoval zkrat a sekání po celé prodejně pár měsíců od otevření...

Hm, kdo setri plati za tri.

> uf.. nějak jsem se rozepsal:-)

Ano, ale zustal jste u tematu :)

Pavel