revize domovního rozvaděče

Tony Malecky tony@malecky.cz
Neděle Listopad 20 11:30:52 CET 2005

Zdravim..

sam jsem nedavno tohle delal v rodinnem domku. Tak jen v bodech....

Vsechno tahano 3 x 2,5mm jak zasuvky tak svetla. Duvod - ve velkoobchode
cena temer stejna a potreboval jsem jen jeden typ kabelu jedine plus o
ktery jsem tim prisel je ze s 1,5mm kabelem se lepe pracuje (je
ohebnejsi). Kabely ve zdi.
Nesetril jsem jisticema, v kazde mistnosti 4 zasuvky  a navic jen dve
zasuvky na jeden jistic (kazda mistnost ma dva zasuvkove jistice).  Jak
uz tu nekdo psal, pri koupi kabelu ve velkoobchode dela cena kabelu
nejmensi polozku..... Koupil jsem v baumaxu levne jistice Kania a pak je
zase vyhodil.. nedoporucuji - ted tam mam ABB.

Koupelna a mistnost kde je pracka - proudove chranice.
Je nejak moderni svetla delat bez krabice s veneckem - propojeni se dela
samosvornyma svorkama primo pod vypinacem. Mne se to nelibi a delal jsem
to klasicky, v mistnosti jedna krabice nad vypinacem je snesitelna -
tudiz jsem potreboval jeste kus kabelu 3x 2,5 s jinyma barvama - hneda
cerna cerna.

Kuchyn - kapitola sama pro sebe. Pro sporak pouzit 3faz  jistic a privod
- jedine misto kde je jiny typ kabelu nez vyse uvedeny 3 zilovy.
Samostatny jistic na lednici (pri odjezdu cele rodiny kamsi, vsechno jde
vypnout jisticema a necha se jen lednice).
Samostatny jistic na mikrovlnku - pokud by byl stejny jako ostatni
zasuvky na lince tak vam to manzelka vyrazi - neuveritelny co dokaze
najednou zapnout....
Pokud namontujete na linku osvetleni ktere ma na sobe zasuvku, neosidte
jim privodni kabel - manzelka s oblibou zrovna do nich cpe zehlicku..

Slaboproud - do kazde mistnosti vede z pudni mistnosti (centrala) 40ka
husi krk, koncici datovou dvouzasuvkou a zasuvkou tv-r-sat. V husim krku
aktualne natazeny dva beldeny a 75ohm koaxial.  Vse tahano az po
zahazeni maltou takze overeno ze neni problem tam natahnout do
budoucnosti cokoli..(optika a kdovi co). Puvodne jsem mel strach pri
poctu zatacek toho krku jestli tam pak neco dostanu, klasicke pero
nemelo sanci ale totalne bez problemu vysavacova technika (C)OK1HMA) -
teda aspon myslim ze muj vymysl... hehe
Obalite konec hasice vysavace hadrem aby se zvetsil prumer a aby to
tesnilo a nacpete to dole do instalacni krabice kde usti husi krk.
Zapnete vysavac a nahore spravny husi krk hvizda jak pistala, tak do nej
pomalu poustite provazek s uzlikem (zasmodrchanim) na konci. Delku
odhadnete, pak zajdete dolu a tam provazek uz je ve vysavaci..
Protahnout pak cokoli neni problem..

Davat husi krk na silnoproud nemelo smysl, takhle predimenzovane rozvody
si myslim staci i do budoucna na cokoli vcetne vytapeni primotopem.
Nepredpokladam ze by se vyskytla neocekavana potreba pripoje 3faz.
cirkularky v rohu obyvaciho pokoje... :-)

Tony OK1HMA