Laser tiskarna doporucte.

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Listopad 14 14:39:18 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 14.11.2005:

> Hi, to je mi jasne. Z "obycejne" CB laserovky vyleze matny obrazek,
> ale z OKI jsou leskla i cerna pismena.

Podle toho, s cim porovnavas. To se lisi vyrobce od vyrobce, jak to
tiskne, kdysi jsem treba videl Minoltu, co tiskla uplne hnusne tmave
barvy a dokonce se loupaly. Zalezi to na toneru, ne na nejakych
funkcich, zapekaci pec proste zapeka urcitou teplotou tonerovy prasek.

> Inkoustovka mi nemi prekrocit prah domu :-))

Ja tak kategoricky nejsem. Velmi vykonnou barevnou laserovku s
duplexem pouzivam pro obchodni korespondenci, direct marketing apod.
Ale mam tu take inkoustovku, na ktere potiskuji cedecka, tisknu
predlohy pro plosne spoje a sem tam vytisknu nejakou fotku. Jo a pak
tu mam nejake ty tiskarny stitku (rucni i pripojene k pocitaci) na
adresy, ale take ruzne popisy v elektronice apod.

Co se tiskovych technologii tyka, mel jsem sveho casu i suprovou
voskovou tiskarnu Tektronix Phaser (Xerox). Ta tiskla tekutym voskem
tak, ze mela v sobe 4 nadobky na vosk, do zasobniku se nacpaly takove
voskove kostky, ona si je posouvala a roztavila v tech nadobkach na
tekuty vosk. Potom tam byl takovy velky valec, ktery mel obvod celou
delku A4. Tiskova hlava na nej nastrikala po celem obvodu kapicky
vosku a kdyz to bylo cele, projel papir a obtisklo se to na nej.

Cpaly se do nej tedy ty kostky vosku a pak se obcas menil takovy
gumovy valec napusteny nejakym olejem. Tisk byl plasticky, protoze ten
vosk mel urcitou vysku. A dalo se to poskrabat. Ale barvy byly
spickove, hodne leskle. I kdyz tenkrat rozliseni nebylo zase az tak
dobre jako laser. Na fotky nepouzitelne, protoze neumela michat barvy,
napriklad seda byla kropenata apod. Ale cerna byla cerna jako uhel.
Tim by se delaly plosnaky jako vino, kdyby to melo lepsi rozliseni
(mozna uz dneska ma). Jinak firmware meli vymakany, protoze presne
vedela, kolik je na strance naplivano bodu ktere barvy, a tim se
snadno urcila cena vytisku.

Byla to velice krasna tiskarna, mel jsem ji rad, i kdyz mela nekolik
zasadnich nevyhod. Tak jako vsechny Xeroxy delala sileny randal, asi
jako kdyz si zajdes do nejakeho copycentra a stoupnes si vedle nejake
vetsi kopirky. Proste fakt fest rachot, musel jsem si na ni udelat
odhlucnovaci bednu, ve ktere bydlela. Nebo take musela byt neustale
zapnuta, protoze zahrivala ten vosk. Jakmile se vypnula na dele nez
nekolik minut, vosk v nadobkach ztvrdnul, no a kdyz se zapnula, tak
ten studeny vosk vyplivala ven do odpadni nadobky. To znamenalo treba
i nekolik set korun (klidne i pres tisicovku) vyhozenych do kose. No a
tou nejhorsi nevyhodou, ktera u me vedla po roce k vraceni tiskarny a
odstoupeni od smlouvy, byla skutecnost, ze oni ti troubove neumeli
udelat modrou barvu. Kdyz se neustale netisklo modre, tak jak byl
modry vosk rozehraty delsi dobu, zacal menit barvu na hnusnou tmave
zelenou. A to se mi moc nelibilo u tiskarny za 250 tisic korun :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz