Programovatelne polia

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Listopad 10 13:58:48 CET 2005

Danhard wrote:
  > To co chcete, je zrejme 256 bitovy posuvny registr s multiplexovanym
> paralenim vystupem po slovech delky N.
> Na vystupni multiplexer budete potrebovat dalsich N  makrocel na realizaci
> multiplexeru a nejakou dalsi logiku (citac naplneni) cca 20 makrocel.
> Potrebujete tedy obvod aspon s 300 makrocelami, vhodny typ XCR3384XL v TQ144
> pouzdre.
>
> Daleko efektivnejsi by bylo udelat maly radic, ktery by simuloval
> dualportRAM a v casovem multiplexu by soucasne nacital vsechny desky a
> ukladal do RAM.
> [...]

No, ak zamerom nie je prave kanon na vrabce, tak by som navrhol na kazdy
kanal 1-2-4ks 74HC595 (podla sirky zbernice procesora) s pospajanymi
vystupmi vsetky paralelne na zbernicu. Kym procesor vycitava jednotlive
595ky, zatial sa moze do nich seriovo nasukavat dalsia
8-mica/16-tica/32-tica. Snazivejsi sa to mozu pokusit cele napchat do
CPLDcka, ale ja by som tam pchal len riadiacu logiku, vyslo by to lacnejsie.

wek

PS. A nemohlo by to citat viac jednocipov - napr. na kazdy kanal jeden?