Puvod Robosapiena a upozorneni na Robomana za 200Kc

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Listopad 9 13:06:42 CET 2005

Zdravim,

dneska jsem volal do hrackarskeho domu Sparky's, zda inzerovany
Roboman za 200,- neni nejaka chyba nebo preklep a bylo mi receno, ze
skutecne ne. Nadsen jsem tam jel a byl jsem zklaman, nebot Roboman za
dve stovky (narozdil od Robomana za 2000,- z Tesca, ktery je
puvodnimu Robosapienovi i funkcne hodne podobny) je jen mala figurka,
ktera nechodi, nybrz jezdi po malych koleckach (coz v reci marketingu
je zjevne slucitelne s webovym "snadno chodi").

Ale aspon mi tam ukazali v chodu Robosapiena. Je dobrej :-). Dite s
tim podle me moc dlouho blbnout nevydrzi, coz muze byt ale pro mnoho
ctenaru tohoto listu vyhodne.

Zajimave informace o puvodu Robosapiena jsou ve Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robosapien
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Tilden

Jako "zacatecnik v oboru" jsem Marka Tildena neznal, ale moc se mi na
nem libi, jak navrhuje prajednoduche roboty na zaklade primeho
spojovani cidel a efektoru pres jednoduche logicke obvody nebo
neuronove site. Pripomina mi to doby slavy kybernetiky, kdy na
ctyrech elektronkach staveli zelvy, ktere sly za svetlem a jeste
obchazely prekazky. V dnesni dobe je tato jednoduchost jeste
znatelnejsi, kdyz mame ve zvyku davat pod kazde zvonkove tlacitko
deset procesoru.

Pekny den preje Marek P.