Urcenie poctu jednotiek v binarnom slove

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Listopad 8 22:04:24 CET 2005

Zdravim,

> Snazim sa implementovat numericky integrator do CPLD a zisla by sa mi
> logicka funkcia, ktora vrati pocet jednotiek zo vstupneho slova. Mam
> pocit, ze sa to pouzivalo niekde pri vypocte kontrolneho suctu, alebo
> niecoho podobneho. Viete ma nakopnut spravnym smerom co hladat?

nerozumim presne, zda odpovedi ma byt popis v nejakem HDL jazyce,
nebo predstava, jak to udelat.

Mel-li bych to popsat v nejakem "jazyce", pak bych asi rekl, ze pujde
o bitove posuny, vymaskovani nejnizsiho bitu a scitani. Z hlediska
implementace nevim, ale nic chytrejsiho nez 17 1-bit scitacek pro
17bitove slovo me nenapada :-). Samozrejme nevim co s kumulativnim
zpozdenim, tam by se asi nejak musel predvidat prenos..?

Jinak "numericky integrator" ma byt co? Neco jako integrator z
diskretniho regulatoru? Tam snad postaci jediny registr a jedina
scitacka, ne?

Za pravdepodobne nepochopeni zadani se omlouva a zdravi
Marek P.