rezani plechu (Kde jsme sehnali hlinikovy plech 5mm a 10mm --spokojenost)

Tomáš Svoboda tsvoboda@grapo.com
Pátek Listopad 4 13:54:39 CET 2005

Voda dokaze pracovat s presnosti cca +/- 0.1 mm cim silnejsi material tim horsi -dela se ukos a dole zoubky.

Sirka rezu je cistou vodou cca 0.1mm pri rezani s abrazivem cca 1.2 mm .Drevo se da rezat ale namoci se.

Cistou vodou jdou rezat jen mekke materialy napr guma,klingerit ,molitan a podobne hmoty.U nas ve firme se cistou vodou jednu dobu rezala balsa na modylky letadel.

Obecne tim jde rezat skoro vsechno ,nejdou tim rezat materialy typu sendvich-roztrha se na jednotlive vrstvy.Dale je problem u krehkych materialu.
Voda ma reakcni silu zhruba 6kg ,takze pri zapnuti je to docela rana. Resi se to najizdenim z boku materialu.

Kvalita obecne je dana rychlosti rezani = cenou .

Tomas Svoboda

ps:kdyz uz se tu resi THz a podobne tak vodni paprsek ma tlak 4000 atmosfer a na trysce rychlost zvuku :-)