OT: rekomprese MPEG-2 neboli DVD (neni dotaz, ale reseni)

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pátek Listopad 4 07:42:10 CET 2005

(Jen tak na okraj, puvodne jsem vubec nepsal o zalohovani origos DVDcek.)

Pokud se 9GB zhusti do 4,5GB, tak kvalita musi trochu klesnout. Mate v zasade tri moznosti 1) rekomprimovat to aby se to veslo na jednovrstve medium 2) rozdelit to na dva disky 3) vypalit to na dvouvrstve medium. Pokud delam kopii DVD, pouzivam metodu 1) a z vlastni zkusenosti muzu rict, ze malokdy ma film na DVD plnych 9GB, vetsinou je to mirne pres, takze se to rekomprimuje jen na cca 70-80%.

Ten Harry Potter ma taky trochu kosticky, kdybych to nahraval rovnou z televize na nizsi bitrate, tak by to asi bylo lepsi nez 6GB soubor v MPEG-2 rekomprimovanej na 4,5GB. Ale na TV obrazovce je to v pohode koukatelny, pac jednak ma mnohem nizsi rozliseni nez PC monitor a druhak malokdo se na ni kouka z metru. (BTW. "skvela" digitalni kabelova televize UPC taky dost casto kostickuje)

P.K.