Programovatelne polia

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Listopad 2 16:41:12 CET 2005

No pred casom som sa rozpisal o rozdieloch FPGA a CPLD, mozno to v
archive niekde vyhrabete... Ale aj inde sa docitate, ze v CPLD je vo
vseobecnosti tolko klopnych obvodov, kolko je makrociel; a pre PISO
shift register potrebujete viacmenej tolko klopnych obvodov kolko bitov
mate; a este jedna vec je ze vyrobcovia pocet makrociel zvacsa pisu v
nazve obvodu; ergo potrebujete nieco co ma v nazve vacsie cislo nez
pocet bitov :-)
Rozdiel medzi Xilinxom a Alterou je asi ako medzi volkswagenom a
toyotou, t.j. oba su auta a oba jazdia na benzin a maju styri kolesa a
jeden volant, rozdiel je v detailoch ktore su v prvom kole nepodstatne.
Mimochodom, su aj ini vyrobcovia CPLD a navyse niektori vyrobaju vdaka
zhltnutym firmam viac radov (napr. xilinx ma od philipsu coolrunnery a
lattice ma od amd/vantis machy naviac oproti svojim ispLSI).

wek