LPT port

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Listopad 2 07:26:08 CET 2005

V souvislosti s mymi pokusy ovladat ISA radiokartu pres LPT port se chci zeptat na par veci. Napadlo me, ze bych vyhledove mohl dodelat na PC nezavisle ovladani a nejjednodusi mi pripada povesit se paralelne na sbernici ISA karty - ale pres diody. Proste na vstup by sel pull-up rezistor a pres diodu by se signal stahoval do nuly. Nevim ale, jestli se na to u paralelniho portu muzu spolehnout - jako jestli je na vystupu z kolektor tranzistoru.

Pokud by bylo zaple PC, tak by se karta ovladala jen pres LPT port, pokud by bylo vyple, tak pres nejaky jednocip.

Druha vec co me napadla, je udelat tohle "LPT radio" jako pruchozi pro paralelni port - podobne jako to mely napr. ZIP mechaniky. Sice je to asi zbytecny, pac dneska uz jsou vsecky tiskarny na USB, ale prece jen by bylo elegantnejsi nemuset napr. kvuli programatoru PICu prehazovat kabely na LPT portu.

Pokud by se na ten LPT port nedala pouzit finta s diodou a pull-up odporem, tak bych to udelal treba pres nejaky 8-bitovy optoclen - nevi nekdo o nejakem dostupnem typu?

Predem diky za napady. Jen mi nepiste, abych si to vyzkousel - chtel bych kdyz uz budu smolit nejakej navod, tak aby to behalo na vetsine (nebo na vsech) PC. Jo a taky mi neradte, at to udelam rovnou s jednocipem - jednak zadny nemam a pak nemam ani programator. Jak dlouho by mi trvalo ho naprogramovat, to se ani neodvazuju odhadnout.

P.K.