Domaci automatizace

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Úterý Květen 31 21:49:09 CEST 2005

1) Kdyz vezmu ze 100W zarovkou tece neceleho pul ampery, tak je to
ztrata na triaku pri ubytku 1V cca 0,5W. Oproti 100W asi uplne zanedbatelne.
2) Rusi jen pri fazove regulaci vykonu, tedy pri stmivani.
3) Tot otazka, ale pojistka asi taky nepomuze, mozna masivni triak +
nejaky termistor v serii s zarovkou (takhle brutalne odejde vetsinou pri
zapnuti), ale to jsou dalsi ztraty. Kdo vi jak by se to zachovalo, kdyby
ten obvod mel plynuly nabeh - fazove rizeni, po zapnuti treba 2s nabeh z
0 na 100%. Kazdopadne by zarovky vydrzely dele, ale co na to usporky?

BTW proc vlastne obcas zarovka pri prasknuti vyhodi jistic? Ke zkratu
uvnitr snad nema jak dojit...

JDrozd