Takhle vypada globalizacni demence...

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Květen 31 09:05:32 CEST 2005

MK wrote:

> Opravdu nechapu proc by melo patrit mezi zakladni povinnosti vyrobce
> zverejnovat nekde kompletni productline utrideny podle markkodu ????

Mne sa sice nepaci, ze Jirka to prehana s pojmami typu "moralna
povinnost"; ale na druhej strane to prehanate aj vy (Kosta a pan Belohrad).

To, ci sa nejaku cinnost "vyplati" robit, predsa nie je len otazka "ma
dat - dal" ci "naklady-priame prijmy". Su veci, ako napr. image (imidz,
brrr... preco nemozeme hovorit "tvár spoločnosti"), ktore su
neodhadnutelne a nezaplatitelne. Nehovoriac o tom, ze spominana uprava
dokumentu do publikovatelnej podoby nie je praca pre najlepsie platenych
ludi v spolocnosti (inaksie povedane to zvladne sekretarka alebo student).

Velmi podobny priklad, ktory stve podstatne viac ludi ako tento, su
datasheety k starsim vyrobkom. Pritom nejde vzdy o servis - su aj mali
vyrobcovia, ktori vyrabaju nejaky vyrobok roky az desiatky rokov (a
pouzivaju v nom suciasky, ktore sa uz nevyrabaju, ale su este pomerne
dobre dostupne).

Alebo orientacne ceny - vsimnite si, kolki vyrobcovia to maju v priamej
ci nepriamej podobe na svojich strankach; pred niekolkymi rokmi take
nieco vobec nebolo. Myslite si, ze tieto ceny su relevantne pre
megaodberatelov?

A len tak mimochodom, to, ze su datasheety v pdf volne stiahnutelne,
tiez nie je ziadna "moralna povinnost" vyrobcu...

wek