OT mikrovlnne nedelni

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Květen 30 09:03:42 CEST 2005

ano, velke elektronky emituju aj RTG ziarenie. Je to sposobnene vysokym
napajacim napatim, kedy elektrony dopadaju na anodu a uvolnuju svoju
energiu. V televizore mate jednu taku elektronku s 25kV :-) Napriklad
nase klystrony, ktore maju napajanie 57kV/9A uz ale musia mat obaleny
kolektor asi 3mm hrubym olovennym plechom a predchadzajuce 100kV/20A
museli mat okolo seba postavenu budku asi z 7mm hrubeho olova. Pri 4kV
je to ziarenie tak makke ze zrejme ani nevylezie von z elektronky.
Je to RTG ziarenie, takze material sa neaktivuje.
b.