programovani attiny2313 pod linuxem

MK info@mcu.cz
Sobota Květen 28 12:56:08 CEST 2005

> Problem je v tom ze pod linuxem se k attiny2313 nezna avr-gcc ani
> uisp. V pripade uisp to jde obejit (ale nevim nakolik uspesne) tim ze
> pouziju attiny26, ale v pripade avr-gcc bych musel opatchovat gcc (a
> do toho se mi nechce).
>
> Pod Windows to zdanlive funguje (gcc i uisp), ale nic se nezapisuje.

Predevsim, michate dohromady dve veci
1) kompilaci vlastniho prikladu ze zdrojaku do HEX/BIN souboru
2) naprogramovani vlastniho MCU timto HEX/BIN souborem

ad 1)
Predesilam, ze vse co bude nasledovat jsem testoval pod WinXP,
WinAVR-20050214
a KamAVR(05-04-26). Linux pri vyvoji pro MCU nepouzivam :-)))))

Zdojak uvedeny v odkazu je potreba drobne upravit:

#include <avr/io.h>

#define sbi(a, b)   (a) |= (1 << (b))                 // doplneno
#define cbi(a, b)   (a) &= ~(1 << (b))            // doplneno

void delay(unsigned int ms) {
  unsigned int i,j;
  for ( j=0; j<1000; j++)
    for ( i=0; i<ms; i++);
}

int main (void){
  sbi(DDRD,PD4); /*enable port 5 for output*/

  while (1) {
    cbi (PORTD, PD4);
    delay (500);
    sbi (PORTD, PD4);
    delay (500);
  }
}

V KamAVR je zvolen MCU=attiny2313, CLK=9.216MHz
Vysledkem je soubor testprj.hex v priloze.
V priloze je i soubor testprj.kmk - coz je soubor pro MAKE

ad 2)
K naprogramovani do tiny2313 jsem pouzil AVR miniTool (AVR ISP)

> No, asi to zkusim, i kdyz nemyslim ze zrovna v tomhle by byl problem.
> V diskusi pod temi clanky totiz nekdo pise ze mu to krasne chodi se 70
> pripadne i se 110 cm. Navic jako attiny26 to tam uspesne zapise.

Tak jeste jednou - tyhle ocesane programatory NEKDY chodi ale predevsim
NEKDY nechodi
Tech pricin proc nechodi muze byt cela rada - delka a typ kabelu, typ portu,
nastaveni portu,
typ OS, postaveni hvezd, .....

To ze to nekomu chodi, jeste neznamena, ze to bude chodit i druhemu :-((((((

S pozdravem
MK