programovani attiny2313 pod linuxem

Tomáš Vondra vondra@karneval.cz
Sobota Květen 28 04:08:48 CEST 2005

OP> 1.) Pokial mate program skompilovany pre urcity cip, tak musite
OP> pouzit tento cip, pretoze pri kompilacii sa pouzivaju fyzicke
OP> adresy MCU, ktore nie su uplne prenositelne

Chapu, to jsem si myslel.

OP> 2.) pozeral som do mojho WinAVR (takisto GCC) a skutocne priama
OP> podpora pre kompilaciu do ATTiny2313 tam nie je, ale je pravda, ze
OP> iotn2313.h tu existuje. Teda skuste tento subor includovat priamo
OP> do vaseho kodu.

Zkusil jsem, ale problem je v tom ze

   (a) se zmenily nazvy registru a podobne, ale to by se dalo napravit
       po precteni nejakych dokumentu

   (b) podpora neni v avr-gcc - jak jsem zjistil tak v avr-libc to je,
       ale do binutils a gcc se to zatim oficialne nedostalo (nejake
       patche jsem nasel)

Zkusil jsem to i pod Windows, a tam se WinAVR tvari jako ze uz teda
tiny2313 zna, resp. gcc ten zdrojak zkompiluje, ale kdyz to chci
pomoci uisp loadnout do svaba, tak zacne chrlit jeden error za druhym
(pri overovani zjisti ze se to nepovedlo zapsat).

Nakonec jsem zjistil ze pod pod Windows ani do jedne attiny2313 (mam
tu dve) nic nezapisu ani z nich nic nevymazu. Zkousel jsem je potom i
pod Linuxem jestli jsem je treba neupekl (zapsal jsem tam neco pri
pouziti attiny26), ale byly v poradku (ale samozrejme to nefungovalo).

OP> 3.) Dlzka privodneho kablu 2m moze skutocne byt nepriazniva,
OP> rozhodne ju musite skratit

   Zkratil jsem na 70 cm, nepomohlo.

OP> 4.) Skuste otocit LED tak, aby ste ju budili log. 0, nie
OP> jednotkou. MCU je tvrdsi v log.0 (i ked podla charakteristik len o
OP> malicko)

   Eeeeeee, nerozumim. Jsem v tomhle oboru tak trochu analfabet, takze
   ted nevim ktera bije. Nicmene zatim jsem v situaci kdy ten program
   ani poradne nezkompiluji, o spusteni ani nemluve, takze otaceni
   LEDky je hudba budoucnosti.

OP> 5.) Pri programovani nastavte programatoru ten chip, ktory tam
OP> fyzicky mate, pertoze sa moze lisit programovaci protokol a teda
OP> nemusite naprogramovat nic. V tomto pripade nemusi platit, ze
OP> podobne cipy sa aj rovnako programuju.

   Chapu.

OP> 6.) Na RESET MCU pripojte aspon RCclanok ( Z 5V rezistor 10K na
OP> RESET pin, proti zemi z resetu elektrolyt 10u ), aby sa MCU
OP> zresetovalo , popriapade malo definovanu uroven ked odpojite
OP> programator.

   Eeeee, uz zase nechapu. Ja to ted mam zapojene presne tak jak je to
   na obrazku

   http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/martinek/1cip-atmel+max.jpg

   (akorat je tam attiny2313 a odmyslete si toho druhyho svaba ktery
   se stara o seriovou linku). Cili to mam neustale pripojene jak k
   napajeni (5V se stabilizatorem napeti), tak k paralelnimu portu -
   zapojeni viz. clanek

   http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/51521

OP> Ja osobne pouzivam GCC pod WIN, takze konkretne linuxacky Vam
OP> neporadim, ale ked dodrzite vyssie popisane zasady chybu
OP> nespravite.

   Jak jsem psal tak pod Win jsem to zkusil, ale neuspesne. Dokonce
   jsem zkusil AVR Studio primo od Atmelu, ale to se mi nepodarilo ani
   spustit (zbuchlo to na jakesi exoticke chybe frameworku).

   Nicmene i tak diky za snahu.

   t.v.