Frekvencni menic

Honza jan.kuba@seznam.cz
Pátek Květen 27 19:48:19 CEST 2005

U tak maleho vykonu to jde i o 100 procent. Jen je treba prislusne
zvednout napeti.
Ja takhle "pretocil" ventilator u digestore, kterej mel jmenovite 2950
ot  a 20W ted toci cca 6000 a je na nem 300V.
Nejjednodussi ( alespon pro me bylo) dve stejna trafa 50 W ( toroidy k
halogenkam) ktere mely sekundar ze dvou stejnych dratu.
Prvni trafo usmernit ( nejaka ta filtrace) druhe trafo do kazde vetve
FET, spinat napajeni z prvniho trafa  proti prostredku, odmotat par
zavitu, rozdelit vinuti.
Ridit to cele obvodem z AR ( deska ma kod K138) a byl to menic 12/230V
( jeden svab, nejaky CMOS, co budil mustek s N a P  FET) Umi to cca 30Hz
- 400Hz, ty toroidy to v poho prenesou.
V tom zapojeni z AR sice byl mustek, ktery si prehazoval jednoduche
vinuti trafka, z duvodu uspory tranzistoru a "energie" ( ztraty)  jsem
pouzil pouze dva tranzistory a vinuti rozdelil.
Maka to uz rok bez problemu a potikem lze plynule ridit otacky
asynchronniho ventilatoru.
Digestor sem vykuchal ( je tam pouze ona "elektronika") a ventilator je
na strese v krytu.
Doma je ticho a zveda to pri forsazi puklice z hrncu:-)
Honza