Frekvencni menic

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pátek Květen 27 11:23:04 CEST 2005

> Jedine co mohu menit jsou pomery na sekundarni strane vymeniku. Pokud bude
> voda vymenikem probihat rychle, pak pokud na vystupu potrebuji 55 st,
> dosahnu po urcite dobe stavu, kdy voda, vracejici se do vymeniku bude mit
> cca 50 st a tim padem i chladivo, vracejici se do TC nemuze byt studenejsi.
> Pokud spomalim obeh vody vymenikem, mohu dosahnout stavu, ze na vystupu bude
> pozadovanych 55 st ale vracejici se voda bude mit max 30 st a pokud se
> akumulacni nadoba (s prepazkou) nahreje natolik, ze vracejici se voda je
> [...]

To je jasne. Ale jak je tedy pro TC vhodny rezim, kdy zpatecka sice bude
nizka, ale malym prutokem vyzenu topnou ze tech 30st. zpatecky treba na
tech maximalnich 55 - tedy teplotni spad treba 25st.? Mel jsem vzdycky
za to, ze takovy teplotni rozdil uz je moc, ze by to melo byt tak asi
10st. - ale co potom tech (napr.) 25? A kdyz to prezenu do extremu a mel
bych odnekud zpatecku treba 10st. a velmi malym prutokem bych vyrobil
topnou reknem 50, stale je to pouzitelne? Selsky rozum mi rika ze to asi
moc koser nebude, ale zduvodnit to nedokazu.

Lukas Grepl