faze x zem x nulak

Dee Jay mrdeejay@seznam.cz
Středa Květen 25 00:11:45 CEST 2005

- tak u toho jednočipu napájeného 5V ss je zem opravdu myšlena jako mínus
není zem jako zem :o)

- vražte voltmetr mezi tyhle 2 země a uvidíte co to ukáže

DJ

----- Original Message -----
From: "Tomáš Vondra" <vondra@karneval.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 24, 2005 11:59 PM
Subject: Re[2]: faze x zem x nulak

DJ> - proč Vám to nafackovalo když jste se držel PC ? no nejspíš proto
DJ> že je rozdíl potenciálů mezi topením a PE(N) v zásuvce. Nejspíš
DJ> asi máte zásuvky jen dvouvodičově tudíž ochranný vodič je zároveň
DJ> pracovní a při zatížení obvodu vznikne rozdíl napětí mezi zásuvkou
DJ> a uzeměným topením

No, to mne taky napadlo, ale byla to slušná šleha (ne že bych denně
dostával ránu elektrickým proudem), ale prostě mi to přišlo dost na
rozdíl potenciálů. Až si koupím nějaký měřítko tak to změřím.

DJ> - co má zem společného s jednočipem fakt nechápu ....

S tím že mne praštilo topení samozřejmě nic, ale začal jsem si číst
tohle:

   http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/51301

a tam se samozřejmě píše například

   Uzemníte-li drátkem tento vstup a pak ho naopak připojíte na +5V a
   pak ho zase uzemníte a tak pořád dokola, začnou se líně vykonavát
   instrukce. To je sice postup možný, ale velmi nepraktický, proto je
   vhodnější tuto práci svěřit krystalu. Krystal se připojuje na
   vývody XTAL1 a XTAL2 a každý vývod se ještě přes kondenzátor o
   kapacitě cca 30pF spojí se zemí. Schéma tedy vypadá ...

takže jsem se začal pídit jak to tedy skutečně je (z toho schématu
usuzuji že "zem = -").

t.v.