faze x zem x nulak

Tomáš Vondra vondra@karneval.cz
Úterý Květen 24 23:00:36 CEST 2005

Ahoj,

   mam jeden velmi velmi trivialni dotaz, ale snad mne omlouva ze jsem
   softwerar a napriklad az dodnes jsem nedrzel pajku v ruce.

   Muzete mi nekdo strucne vysvetlit jaky je rozdil mezi fazi, zemi a
   nulakem? Samozrejme je mi jasne ze u stridaveho proudu neni zadne +
   a -, ale ponekud mi unika smysl toho tretiho vodice (tusim ze je
   tam kvuli bezpecnosti).

   Koukal jsem do nejakych skript, ale moudry z toho nejsem - furt
   pekne + a -, a najednou tam zacnou kreslit zem. Cili zadna rozumna
   definice "Zem je kdyz ...". Navic jsem dotez zil v (evidentne
   mylne) predstave ze u stejnosmerneho proudu "zem = minus" ale jak
   jsem ted koukal tak v jednom obrazku jsou oba symboly (- i zem).

   diky
   t.v.

   PS: Trapi mne to ze dvou duvodu - jednak si chci vyzkouset postavit
       a naprogramovat nejaky jednoduchy jednocip (a tam samozrejme se
       samozrejme slovo "zem" vyskytuje). Zadruhe jsem dneska dostal
       slehu kdyz jsem se dotknul soucasne pocitace a topeni - coz mi
       neprijde normalni (a to jsem se v tom nevrtal a zadne rozdvojky
       tu nemam).