Domaci automatizace

Jozef Racek Jozef.Racek@unit.sk
Úterý Květen 24 09:29:04 CEST 2005

Aj by som tam doplnil zopar malickosti:

1. LED-ky na RxD, TxD a prepinanie smeru ( je to blbost, ale _DOST_ to
pomaha pri ozivovani siete a pripadnych opravach - seknute droty,
skraty, opacna polarita a pod.)
2. Osobne sa mi paci napajanie 24 V ( tak trochu priemyselny standard )
3. Vstupy by som dal 24V DC cez optocleny ( da sa to celkom dobre
inspirovat zapojenim priemyselnych zariadeni - byva tam aj
riesena sumova imunita (nejakymi RC clenmi) + SW filtracia.
4. doplnenie obvodu komunikacie o ochranu ( transily, pripadne poistky,
ale asi by stacili aj odpory ) - je to tak trochu ochrana aj pred 230
nahodne privedenym
na komunikaciu.
5. doplnenie komunikacie o pripinatelne ( napr jumprami) zakoncenie a
osetrenie stavu zbernice ( nech je to univerzalnejsie, niektore
prevodniky 485 kludovy stav osetruju sami, niektore nie )

Skusim to nakreslit..., ale nejaky cas mi to potrva...

Dodo