Je specialni nabijeci obvod CCS9620 a spol. jen PIC16F628?

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Květen 23 19:42:56 CEST 2005

Dusan Dolezal napsal(a):
> To sice mate pravdu, nakonec sam jsem taky rezignoval a koupil si tu MW3278
> (nakonec 600 stovek mi prijde velmi rozumnych), ale problem je v tom, ze
> snad vsechny "bezne" nabijecky ukoncuji nabijeni podle -dU, a dusledkem je
> potom to prehrivani nekterych clanku (BTW, zkusil jsem pak hned jakesi
> 1600mAh od Panasonicu a 800mAh AAA od Sanya a oboje celkem bez problemu a
> teplota prijatelna). Pritom pri setrnejsim ukonceni nabijeni (resp. snizeni
> nabijeciho proudu) by to urcite bylo vyrazne lepsi. 60 stupnu mi prijde uz
> [...]

1) ono je to tak, ze NiMH clanky (o kterych tu zrejme pisete) se oproti
NiCd pri nabijeni obecne vice hreji a ani u tech nejlepsich (s
"modelarskou specifikaci") se stejne nedoporucuje nabijeni rychlejsi nez
1CA. Naopak zpomalenim nabijeni (rekneme na 0,3 - 0,5CA) jim jenom
prospejete...

2) takova MC33340 ma |-dU| = 4mV typicky, coz je dost nizko a setrne.

3) kombinaci bodu 1) a 2) pouzivam v narychlo zbastlene nabijecce pro 4x
AA Sanyo 2100mAh a nabijeni je zcela bez problemu (pouze mirny ohrev na
konci). Proud je nekde okolo 800mA a sneslo by to klidne vic, ale zdroj
(upraveny adapter k Nokii 5110) vetsi proud neda.

--
Jirka