Domaci automatizace

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Pondělí Květen 23 12:59:44 CEST 2005

Jan Waclawek wrote:
> O nieco lepsie riesenie je mat zapnute echo a otocit sa na prijem po
> prijati posledneho vyslaneho byte.

...tedy v okamziku, kdy se posledni odeslany bajt dostane pres system az
k aplikaci. Tou dobou uz asi dotazovane zarizeni vysila odpoved.

> Uplne koser riesenie je mat UART ktory to vie sam od seba; ale to sa
> zasa obmedzi vyber HW.

Pokud muzu, hodil bych jednu praktickou zkusenost.
Vynechte PC z _jakychkoli_ casove kritickych cinnosti (odpoved na vyzvu
v limitu, rizeni smeru komunikace).

> wek

Moje DA ma sbernici rizenou "dotaz/odpoved". Stara se o to jednocip,
ktery periodicky obvolava vsechna znama zarizeni. Na odpoved je limit
100ms.
Bohuzel jsem do cele soustavy pripojil PC a to se do tech 100ms obcas
nevejde. Pokud se chcete vyvarovat tohoto problemu, udelejte komunikaci
s PC uplne asynchronni (jednocip s 2*UART + fronty), jinak je to akorat
k vzteku. Taky me to ceka :-).

  TomM