Domaci automatizace

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Květen 23 12:13:53 CEST 2005

Mala Kobyla wrote:
> Delal jsem pres vikend prevodnik RS232-RS485 a resil prepinani
> prijem/vysilani pomoci RTS, ale jeho ovladani z PC bylo pomerne nepresne.
> Delat automatiku s casovou prodlevou 10bitu se mi zdalo pomerne slozite. Tak
> me nakonec napadlo tohle. Vzhledem k tomu, ze na RS485 definuju pomoci
> odporu klidovy stav, tak u 75176 zapnout vysilani jen v okamziku vysilani
> stavu jineho nez klidoveho. Coz se da realizovat bud primo nebo pres negaci,
> ted z hlavy nevim.
>
> Je to zrudnost?

Ak su dost "tvrde" odpory definujuce kludovy stav a dost kratke kable a
dost nizka prenosova rychlost (t.j. sa stihnu vy/nabit parazitne
kapacity pri prechode z "aktivneho" do "neaktivneho" stavu za zlomok
(cca.1/3) trvania bitu) tak by to mohlo chodit - je to napokon sposob,
ako sa da urobit z 485 nieco pouzitelne pre CAN apod. (t.j. kde sa da
detekovat kolizia).

Len to potom nenazyvajte RS485.

wek

PS. Co zloziteho vidite na astabile s 555/74123?
PS2. V com/s cim programujete PC?