Bezudrzbove aku

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Květen 20 23:22:10 CEST 2005

No ten pocatecni proud se da chapat dvojim zpusobem:
- aku je vybity, ale ne uplne. Ucinnost nabijeni je vysoka a baterka snese
bezne proud  1 C i vyssi.
- aku je uplne vybity, ma velky vnitrni odpor a potrebuje chvili
nabijetmalym proudem.
Pred tydnem zena v sobotu prijela z nakupu a kdyz chtela jet v pondeli do
prace, zjistila ze v sobotu nechala svitit svetla. V baterce byla misto
kyseliny temer destilovana voda a po pripojeni na nabijecku narustal proud
pomalu od nuly. Tady to opravdu chce omezit proud na minimum, nez se baterka
vzpamatuje.
Andel

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, May 20, 2005 9:15 PM
Subject: Re: Bezudrzbove aku

Saša Svobodová napsal(a):
> Hezký večír,
>
>     můžu se zeptat co je myšlené tím INITIAL CURRENT ? Co to je za proud ?
>
>      Nějak mi to nedochází, děkuji za postrčení  :-)

Pocatecni, po pripojeni k nabijeci (aku v libovolnem stavu) za
predpokladu, ze nabijeni se deje napetovym zdrojem 13,5 - 13,8 V (a tedy
po dosazeni tohoto napeti uz netece zadny proud). "Bez limitu" je
samozrejme nepresne, asi se pocita s tim, ze bezny zdroj neda stovky az
tisice amper (mozna ani desitky). Blize viz uz zminovane weby vyrobcu
takovych aku.

--
Jirka