CNC frezka

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Květen 19 08:56:24 CEST 2005

Dnes rano jsem byl ve Ferone, tak jsem se na nej schvalne podival,
meli tam bud stejny nebo nepatrne vetsi stejneho typu od stejneho
vyrobce a moje doporuceni zni NE. Pevnosti by vyhovoval klidne i pro
ocel, ale ma prilis velke vule ve vedeni i v posuvech. Musel by se
upravit, tj. dat delene a predepjate matky na ty pohybove srouby
(pomohlo by ale jen castecne, srouby rozhodne nejsou brousene ba ani
nijak extra presne takze by tam nejake vule stejne zustaly) a lepe
vymezit vule ve vedeni, ty sroubky co tam na to jakoby jsou nestaci,
musel by se do toho udelat normalni klin. Nedejte se zmast tim, ze
plast je mekky, to je v nekterych pripadech mozna jeste horsi nez
kov, freza se pri souslednem frezovani kousne, cukne se sverakem a
udela zub (nebo naopak o zub prijde). Na vrtani by to asi slo, ale
muselo by se dodrzet najizdeni vzdy z jednoho smeru a bylo by to jen
pro male vrtaky co nehazi, vetsi vrtak uz by dal cistsi diru pri
vrtani z ruky, protoze asymetricka vule v upnuti je na kvalitu diry
horsi nez pouhe pridrzeni rukou.

Ales Prochaska