Zazloutnuti DPS

Bedrisek bedrisek_hwnews@centrum.cz
Středa Květen 18 18:08:21 CEST 2005

Dobry den,

metodu vyroby dps pomoci zehleni toneru provadim jiz delsi doby, jednou jsem
o tom psal.Nepouzivam barevne papiry ale obycejny leskly kridovany
karton-ctvrtku.Zehlicka ze strany papiru. Tim silnejsim papirem se asi
rovnomerneji rozlozi tlak, takze toner se nerozteka. Potom se to odmoci,
kartackem na zuby docisti. Delal jsem s tim redukci na ADSP-2191 a preruseny
byl asi jeden spoj, dalsi se trochu poskodily pajenim. S touto metodou mam
nejlepsi skusenosti. Chystam se delat i 2 stranne desky(mam cuprex 0.75,
udelam 2 desky a slepim).

S pozdravem
Bedrisek
----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 18, 2005 4:29 PM
Subject: Zazloutnuti DPS

Mam drobny dotazek na fotocitlive desky na plosnaky z GMka.
Pracuji prevazna s jednostrannymi. Pred zpracovanim se zdaji desky defakto
stejne, ale po vyleptani ma u nekterych material desky rekneme neutralni
sedou barvu a jindy je barva silne do zluta (jsem svatecni bastlir, cili se
rozhodne nejedna o desky z jedne serie). Odstin te zlute mi silne pripomina
odstim chloridu, jako kdyz se ho tenka vrstva vylije na umyvadlo.
Nevim, jestli je takto zluty uz samotny laminat (nebo co to je za plast) te
desky nebo, zda tu barvu skutecne chytne az od chloridu. POkud ji chytne od
chloridu, znamena to asi, ze se do nej nekam nacpou nejake zelezne ionty.
Pokud je to tak, nemuze to byt z hlediska dlouhodobych elektrickych
vlastnosti desky nebezpecne?

Jakub Serych

BTW: Zkousel jsem nedavno uverejnenou metodou barevnych lepicich papiru
vytvorit silk screen a vyrazne lepsich vysledku jsem dosahl pri pouziti
zehlicky ze strany barevneho papiru nez ze strany desky, jak je to popsano v
puvodnim navodu. Po lehouckem prestriknuti sprejem Plaster to ma temer profi
vzhled.