Rizeni otacek obehoveho cerpadla

Martin Záruba swz@volny.cz
Pondělí Květen 16 18:19:40 CEST 2005

Nemam obavu z pomaleho nabehu podlahovky. O to tu nejde. Problem je v tom,
ze chci pomoci TC delat i ohrev TUV. A ta by mela byt tak 50 st. Pokud ale
pojede obehove cerpadlo na vystupu vymeniku TC naplno, dojde k tomu, ze
nakonec bude cela nadrz nahrata na 50 st. Ja bych chtel, aby do vymeniku se
vracela voda okolo 30 st tepla. Je spravna uvaha, ze pro efektivni cinnost
TC je to spravne? Pokud ano, musi ale voda obihat dostatecne pomalu, aby v
nadrzi vznikl teplotni rozdil.
SK nechci pouzit. Je to dalsi investice a nemohu je idealne orientovat.
TC je vzduch-voda Lennox a ma pri 18 st 14.3 kW, pri 7 st 11.3 kW, pri -4 st
8.3 kW. Pri nizsi teplote pomaha elektrokotel.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "aze" <azehw@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, May 16, 2005 11:23 AM
Subject: Re: Rizeni otacek obehoveho cerpadla

Nesledoval jsem od zacatku, co tady resite, ale proc regulace otacek
cerpadla, proc obavy z pomaleho nabehu podlahovky a podobne? Podlahovka se
pouziva pro trvale obyvane prostory a bezi prakticky od podzimu do jara
stale, neni treba nic resit. Tepelne cerpadlo dohriva nadrz, za ni je
trojcestny ventil a obehove cerpadlo, u mne je dodnes analogova regulace
teploty vody podle venkovni teploty se dvema komparatory s MA1458 nekdy z
roku 1985. Nejaky vypadek (vypinani na 1 hodinu 2x denne) se vubec nijak
neprojevi. Ted ohrivame nadrze ze SK.
AZE