Domaci automatizace vytapeni

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Květen 16 14:17:43 CEST 2005

Pocitac usoudil, ze jsem skoncil a prispevek odeslal pred dokoncenim a pred
pokusem o jazykovou korekturu, cim se jednak kaji a dodavam.

Tolik posouzeni z hlediska energeticke ucinnosti.
Dalsi pohled je z hlediska vlivu na zivotni prostrebi, ktery je diky
"neprimemu" spalovani fosilnich paliv take velmi nepriznivy a pripomina mi
pristup; "je to ekologicke, protoze to topeni ma komin v severnich cechach"
:-).
Nicmene tim by jsme se dostali k debate cim a jak topit, coz patri spize na
Top-info. Obecne nejekologictejsi je ta kW, kterou nemusime vyrobit a tak
izolovat, izolovat a jeste jednou izolovat. Kdyz uz topit tak z hlediska
ekologie je asi nejvhodnejsi topit "letosnim" drivim, tj. soucasnym CO2,
pelety a podobne , osobne se mi docela libi topeni obilim , jednak ho je
spousta, druhak si ho muzete zasadit za domem , pokud mate pole, a stat vam
jeste prispeje :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Novotny
Sent: Monday, May 16, 2005 1:48 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Domaci automatizace vytapeni

Ja vedel, ze tato poznamka nezustane nepovsimnuta :-)

1. V CR se vice nez 70% eletricke energie vyrabi spalovanim fosilnich paliv.
2. Ucinnost paroenergetickeho cyklu je cca 25% 3. TC ma topny faktor rekneme
3.5 .

Tak ze vezmu hnede uhli a v elektararne jeho spalenim ziskam 1kW tepelne
energie , z ktere nasledne ziskam 250W eletricke energie a z tech 250W
eletricke energie nasledne ziskam v TC 875W tepelne energi . Jeden by rekl,
ze je lepsi si doma rovnou zatopit tim uhlim :-).

Prosim netahejte me za procento , nezapocitlal jsem ztraty pri doprave
elektriny ani skutecnost, ze CEZ musi udrzovat vykonovou rezervu, kterou
vyuzije jen v zime, natoz pak ucinnost maleho kotle na uhli.