Domaci automatizace vytapeni

aze azehw@volny.cz
Pondělí Květen 16 14:14:06 CEST 2005

Přiznám se, že nic jiného než takový "rozbor" jsem nečekal :-)))  Na podobné
výplody na různých  portálech už ani nereaguji, ale budiž, nějaká ta flame
se snese :-))
Budete-li topit v kamnech uhlím, nedosáhnete zřejmě takové účinnosti
spalování jako ve velkých kotlech. Jako ekologovi by Vám mělo vadit i to, že
tato kamínka nemají žádné odsíření a podobně.
Ve všech těchto rozborech postrádám náklady a energii na dopravu uhlí k
malým spotřebitelům a totéž pokud jde o popel. Také při manipulaci s těmito
materiály se vynakládá energie, třeba v podobě spalování vlastního tuku :-)
To se ale do těchto "výpočtů" nehodí.
Jestliže zapneme všechna TČ v ČR, a má jich být kolem 3000, pak při nějakém
středním příkonu kolem 3kW dojdeme k číslu řekněme 10MW. Samozřejmě, že
neběží všechna stále a po celou zimu.
Když máte přehled v %, jistě víte, jaký je celkový výkon všech zdrojů a jaký
podíl k MW na tom mají vodní a dnes i větrné elektrárny?
Kromě toho, dnes se prakticky žádný zdroj "ekologického tepla" neobejde bez
elektrické energie. Když vezmeme například 1.000.000 domácností, kde nutně
musí být u kotlů všech typů přinejmenším oběhové čerpadlo, a vezmeme příkon
pouhých 50W, pak máme příkon celkem nějakých 50MW. I tady platí ta Vaše
úvaha o neekologičnosti....
Nějakých 10MW je v rámci energetiky jako plivnutí do rybníka.
Troufám si tvrdit a zkuste to technicky vyvrátit, že všechna TČ běží na
ekologickou energii vyrobenou jinde než v tepelných elektrárnách :-)
AZE