Domaci automatizace

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Květen 16 13:33:47 CEST 2005

Pokusim se otazku uspor v dusledku regulace trochu zevseobecnit.
To kolik usetrim regulaqci je zavisle na:
- tepelnych ztratach objektu, u dnesnich dobre tepelne izolovanych domu ma
regulace relativne maly vyznam
- setrvacnosti otopne soustavy, u "tezkych" soustav jako je podlahovka ,
ktere na regulaci reaguji velmi neochotne a s znacnym casovym spozdenim je
regulace vice mene k nicemu, u lehkych soustav jako je napriklad stenove
vytapeni , ktere jsou schopny reagovat v radu minut je situlace opacna
- pouzitem zdroji tepla a jeho schopnosti byt nejakym zpusobem regulovan
- zpusobu vyuzivani objektu, pokud je dum 12h prazdny ma regulace jiny
prinos nez u domu, po kterem se porad nekdo coura :-)

Obecne lze rici, ze u dnesnoch domu ani ta nejlepsi regulace neusetri vice
nez 5% nakladu na vytapeni, v mem pripade, kdy hodlam vyrazne investovat do
kvalitni tepelne izolace by naklady na vyta[eni nemeli prekrocit 6000 Kc/rok
je uspora regulaci cca 300 Kc/rok, tzn moc se to nevyplati, ale je to
technicky zajimave a tak navratnost nehraje az takovou roli :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of AZE
Sent: Monday, May 16, 2005 12:52 PM
To: HW-news
Subject: Re: Domaci automatizace

Nevim jak kdo, ale my mame podlahovku uz dost dlouho a teplotu vody ridi
jeden smesovaci ventil a to jen v zavislosti na teplote venku. V dome nemame
zadna cidla ani regulacni ventily.
Proto mi obcas diskuze o slozitosti regulace a podobně pripadaji pomerne
usmevne :-) Jo a pokud jde o nejake uspory tim, ze budete napriklad na noc
snizovat teplotu vody a podobne, zadne uspory se v praxi neprojevily. To je
nejen moje zjisteni, doslo k tomu vic lidi. Bavime se o podlahovce, nic
jineho nemame.
AZE