Alternator pro modely Was: Prenos videa z modelu

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Květen 16 12:29:33 CEST 2005

R> No abych pravdu rekl tak jsem to jeste nevidel. Obecne jakekoliv prevody
R> jsou problem. Osobne jezdim kategorii rychlostnich lodi, kde se velmi casto
R> pouzivaji pevne prevody - zivotnost je velmi mala i pri velke snaze a peci o
R> ne.

R> Vemte si to tak, ze bezny spotrebni modelarsky motor toci zatizeny cca
R> 10-15krpm - nicmene jsou motory co toci i 40krpm. Bezne prevodovky na tyhle
R> otacky nejsou delane.

R> Oproti tomu bezna lion baterie 2s2p ma 7.2V a kapacitu 3Ah pri vaze 160g.

Ja take natvrdim ze by se misto baterii obecne mel pouzivat
alternator.
"Sportovni stroje" - setrim kazdy gram, vydrz staci na zavod +
rezerva, jedu z Li-XX baterek.

"Pruzkumne stroje" - zalezi mi na nesenem nakladu, on-line video a
pod. -> vetsi spotreba -> energii doplnuji z alternatoru.

Moje predstava je takova ze by stacil permanentni magnet na hrideli
(nevim jak jsou pevne, mozna to je pri uvadenych otackach
nerealizovatelne) a okolo pevna civka. Usmerneni rychlymi diodami
(150-600Hz), mozna by to zvladly i nektere bezne usmernovaci diody.

Tomas