Domaci automatizace

MK info@mcu.cz
Pondělí Květen 16 09:07:23 CEST 2005

> Ja bych si to predstavoval podobne, ale presto trochu jinak. Zarizeni
> (spinac zarovky) by slyselo povel jemu prirazeneho ovladace (tlacitka
> na zdi) ale reakci by o chvilicku odlozilo. Behem teto chvilicky by
> mohl prijit povel od jineho zarizeni s vyssi prioritou (centralni
> pocitac) ktery by puvodni povel zrusil a naridil jiny. Zde by se
> historie s timeoutem opakovala pro pripad, ze by byl na siti jeste
> centralnejsi pocitac atd. Vzhledem k tomu, ze nejde o atomovou
> elektrarnu ani o letadlo v rezimu fly-by-wire a zpozdeni reakce by
> bylo v radu milisekund, mohlo by to i vyhovovat.

To je opravdu kazdemu proti mysli, ze by neco mohlo byt JEDNODUCHE????
Jiz mnohokrat jsem zde psal, ze mnou spominane decentralizovane systemy
vzadnem pripade nevylucuji centralni rizeni.

Proc komplikace prepinanim rezimu, zmenou SW ci nejakymi timeouty.

Senzor odesle informaci o vzniku udalosti a aktuator prislusne zareaguje.
Zaroven stejny datagram s touto informaci prijme i CMS a MUZE odeslat
jinou - upravenou informaci na kterou prislusny(e) aktuator(y) zareaguji.
Aktuatoru je naprosto jedno, zda povel dostane od senzoru, nebo CMS

Vse pri stale stejnem SW a HW v modulech senzoru i aktuatoru.
Dokonce je mozne (a nektere systemy to tak i delaji), ze CMS
odesila datagram s podvrzenou adresou senzoru :-))))))

S pozdravem
MK