OT: MCU v autech Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Ondrej Luks luciusb@centrum.cz
Neděle Květen 15 13:57:14 CEST 2005

Jenom dve kratke poznamky:
1) Drive by wire auta uz jsou, sice zatim ne v seriove vyrobe, ale to je
IMHO jen otazkou casu. Je to vicemene potrebny krok pro dalsi rozvoj,
pro nejeke automaticke ridici systemy. Nemyslim tim ze by auta jezdili
uplne samy (i kdyz tezko neco muze jezdit hur nez spousta lidi na
silnicich :)), ale napriklad uz se testuji systemy (tusim Audi) pro
rovnobezne parkovani, kde pri prujezdu kolem parkovacich mist si auto
samo meri jestli se tam vejde a pokud to odsouhlasite, tak na misto i
samo zacouva (bez omlaceni vsech narazniku v okoli)
2)Nemam zrovna pocit ze by mechanicke reseni zarucovalo nejak vyrazne
vyssi spolehlivost. Uz jsem parkrat videl vyklepany sroub, ktery
zamezoval otaceni, nebo vypadly kloub. Mechanicke reseni se da tezko
nejak zalohovat narozdil od tech elektronickych.
3)Pokud mate opravdu takovy strach z techto systemu, tak vam asi nezbyde
nez uteci nekam do pustiny, protoze posilovace rizeni, ABS, ASR a
podobne systemy ma dnes uz vazne vetsina aut. Posilovac ktery si rekne
ze bude zatacet na druhou stranu mozna jeste preperete, ale ABS ktere si
bude myslet ze by ty prave kola nemely brzdit a blokne vam jenom ty leve
uz asi nevyberete.

Tak nakonec ty poznamky byly 3 a ani ne tak kratke :o)
Nejsem nejaky fanaticky propagator takoveto automatizace, ale musim
priznat ze system kde vam do kazdeho miste v aute nevede 50 kabelu, ale
jenom napajeni a data se me opravdu libi. Je to opravdu i vyrazne
jednodusi na servis. To ze se auta dnes delaji jako spotrebka na 3 roky
je uz dalsi vec..