DS89C430,40,50

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Květen 14 11:58:58 CEST 2005

> Zdravim Mate nekdo zkusenosti s timto jednocipem, jaka je cena a kde

S timto ne ale dovolim si nabidnout ZiLOG Z8Encore :-)

> koupit jednotkove mnozstvi . Ma to dva UARTy a tak predpokladam, ze

2x Uart je ve vybave nakolika typu.

> to ma nezavisle interrupty , kterymi bych osetril dva protokoly ,

Samozrejme ze ma, kazdy UART ma 2 vlastni vektory pro Rx a Tx, muze byt
jen jeden a samozrejme muzou mit rozdilne priority. Jako bonbonek jsou
DMA kanaly (nejen) pro obsluhu UARTu takze muzete mit i HW buffer,
bohuzel DMA jsou jen 2 a jeden pouze pro prijem (z libovolneho UARTu) a
druhy pro vysilani.

> kvuli dvema UARTum je chci pouzit

Jo to jsme chteli puvodne taky ale ted je (nebo eZ80) pouzivame skoro
vsude a PIC uz pouzivame vyjimecne (duvodem pouziti je pouze nizka
spotreba) a x51 uz jen ve starych aplikacich.

V CR dodava www.ecom.cz, ceny jsou prijemne, napr. typ z8f 2421 an20
ktery ma krome 2 UARTu 2kB RAM, 24kB FLASH, 3x 16bit timer, WDT, ADC,
pouzdro 44LQFP(stejne pouzdro muze byt az do 64kB FLASH a 4kB RAM).
stoji kusove neco pres 100kc bez DPH (nevim kolik, bereme stovkove a
cena je hodne pod 100kc/ks) a tento typ maji skladem. Mensi typy nemaji
2x UART (ale vsechny maji alespon 1 a to i ty 8pinove :-) ). Ale vsechny
typy maji ladeni primo na chipu v aplikaci. Kit a plne vyvojove
prostredi (nic vic krome PC s Widlema pro praci nepotrebujete pokud
nebudete chtit vyrabet 1.000ks serie :-) ) vcetne C (snad stale) stoji
cca 1.100kc bez DPH.

Moznou nevyhodou je cca 3.3V napajeni (IO jsou 5V tolerant). V pripade
techto UARTu je nevyhoda pouze 8 nebo 9 bitove komunikace. Pokud
potrebujete 5 - 9bitu muzete sahnout po Z80Acclaim kde je uvnitr defacto
implenentovana 16550. Ceny jsou trochu vyssi jak chipu tak i nastroju
ale take je to rada MCU trochu jinych moznosti.

> nevite o nejakem jinem s dvema UARTy v ATMELu sem nic nenasel

Vim ale o tom je cely muj prispevek :-)

> Jo a kdybyste meli knihovnu pro Formiku

No i pro tuto hracku (myslim tim Formiku) jsem nekde na netu zahledl
knihovnu ale nezajimalo me to tak nevim kde.

Pavel

P.S. Pro Weka - Jste spokojen? :-)))