OT: Formatovanie HD

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Pátek Květen 13 16:15:25 CEST 2005

On Fri, May 13, 2005 at 02:36:15PM +0200, peterm wrote:
> ... asi 3GB.Skusil som cosi najst v literature ale tam vacsinou pred
> formatovanim HD varuju.Mohol by mi niekto poradit ?

v davnych dobach se hdd opravdu formatoval. dnesni programy uz low-level
format nedelaji, misto nej pouze prepisuji sektory. tj. nic vam neznici,
pokud to neni nejaky uz hodne servisni program -- ale tam se zas od vas
ceka, ze vite co delate, ze ano..

jak si jeste matne vzpominam na windows, nejjednodussi (alespon podle
me) cesta kompletni reinstalace byla pres fdisk nebo ekvivalentni soft,
kde se z partition table vymazou zaznamy o rozdeleni disku. a pak se
pocitac zacne krmit instalacnimi cd. v nekterych windoze jsem tu editaci
partition table videl primo v instalacnim programu.

nebo se to delalo pres bootovacku a format c: /q /u, ale to pujde akorat
na dos-based windows (win 3.11, 95, 98, 98se, me).

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #54: