Domaci automatizace

MK info@mcu.cz
Pátek Květen 13 10:33:22 CEST 2005

> Mimochodem priznivcem centralizovaneho rizeni jsem take proto, ze na
> decentralizovany nemam. Proste na to nemam.

S dovolenim bych polozil dve otazky

1) co se snima
2) co se ovlada ?

Pak mozna bude clovek schopen rozumne dedukovat na co to nemate :-))))

Pokud vezmu Vas LIN, pridam k nemu PICe, AVRko, ci jiny pidiMCU
a reknu si, ze zakladni modul muze mit maximalne 8 analogovych nebo
digitalnich I/O a nasledujici vlastnosti:

Modul bude mit 16b adresu, kde posledni tri bity budou reprezentovat
adresu jednotliveho I/O pinu. Kazda adresa bude mit 1B hodnoty,
ktere bude odpovidat bud 8b hodnota analogoveho IO, nebo
v pripade digitalniho IO proste prirazeni 0x00 = 0, 0x?? = 1
Soucasti modulu (pidiMCU) bude EEPROM, v ktere bude ulozeno,
ktera adresa ma pravo menit hodnotu v tomto modulu a ktery
IO je vlastne vstup a ktery vystup a jakeho typu

Modul bude dale obsahovat jedno tlacitko, pri jehoz stisknuti
prejde do servisniho rezimu, kdy mu budu moci priradit zakladni
adresu, typ IO, etc

Komunikacni protokol muze byt po drobnych upravach pouzit ten Vas

V konecnem souctu (bez nakladu na SW) jsem s cenou za jeden modul
hluboko pod 100,- Kc

Pricemz tento modul je zakladem pro vetsinu prvku domaci automatizace :-))))
Muze na nem byt poveseno treba
- az 8 vypinacu
- az 8 rele
- az 8 triakovych spinacu/stmivacu
- az 8 snimacu teploty, vlhkosti, tlaku, pretlaku, podtlaku, ci ceho chcete
:-)))

Nic mi nebrani aby byl zakladem jak pro system s "rozprostrenou inteligenci"
tak pro system s CMS :-))))

S pozdravem
MK