Domaci automatizace

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pátek Květen 13 10:02:08 CEST 2005

Tady se trochu plete dohromady a) automatizace a b) ovladani.

Mnoho z uvazovanych systemu nemusi znamenat zadne auotmaticke funkce navic,
jen snadnejsi realizaci funkci davno znamych. Protoze jak se ruzne meni
pocet obyvatelu bytu/domu a jejich vek, meni se i funkce mistnosti. Staci,
kdyz chcete nekde udelat stary znamy schodistovy vypinac - proste ovladani
svetla ze dvou mist, jak musite sekat do zdi.

Funkce, ktera by se napr. take hodila, je tlacitko u dveri, jehoz stiskem -
nebo napr. pri zamceni - by bylo mozne vypnout definovane zasuvkove okruhy.
Kdysi jsme babicku naucili, aby vypinala pri odchodu jistic. Je jasne, ze
mozna nekdy vypnete neco, co se vypnout nemelo, ale lepsi nez vyhoret.
-----

Myslim, ze zatim se neni treba obavat, ze se termostat z lednicky domluvi s
casovym spinacem z pracky, rozmnozi se a prevezmou vladu.... I kdyz, ted me
tak napada, tohle by mozna v CR mnohe zlepsilo :-))

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Kadoun Vaclav (RBCB/TEF1.1) *" <Vaclav.Kadoun@cz.bosch.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, May 13, 2005 9:35 AM
Subject: RE: Domaci automatizace

A viděl jste ve filmu Resident Evil, co udělal Centrální Systém řídící
budovu s
jejími obyvateli, když se rozhodl, že představují nebezpečí?  :-)))

VK

<můj názor>
P.S. Nový dům jsem letos dostavěl. O domácí automatizaci jsem uvažoval
několik let a nakonec jsem od ní zcela ustoupil. Ruce a nohy mám a k
vypínači ještě dojdu...
Alarm je samostatný, ekvitermní regulace topení taktéž. Do každé místnosti
mám natažený twist "pro budoucí využití". Telefon je bezdrátový DECT s
dosahem 50m, a dům zas tak velký není abych nedokřikl na druhý konec...
Rozsvěcení světel pro zloděje je zbytečné, kromě toho mají všichni sousedi
hafo psů :)
Ve vypínačích na chodbě jsou orientační doutnavky, tak nemusím potmě tápat.
Tak asi tak.
</můj názor>