Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Květen 12 17:51:28 CEST 2005

Marek Peca napsal(a):

> Touha usnadnit si praci i zivot nas sice dovedla az ke kvantove
> fyzice a genialni architekture procesoru PIC ci Intel 80x86, narozdil
> od nemnoha jiz kmenu, kterym od doby kamenne staci sedet pod palmou a
> pozirat kokosy/banany -- ALE co to ma za smysl, snazit se o myslici
> barak?
>
> Mozna se pletu a zrovna nekdo z Vas by se citil v poradku, kdyby se
> rozsvecelo a splachovalo bez jeho pricineni, ale ja osobne, ac jsa
> technokrat, asi ne.
>
> A I KDYBY... pak byste meli dum typu M$Windows, ktery by vedel LEPE
> [...]

DEKUJI VAM, ze jste to napsal, i kdyz zrovna od Vas bych to po pravde
receno necekal...

Muj pristup? Nanejvys _volitelna_ (tedy vypnutelna) a _dilci_
(autonomni) automatizace, napr. inteligentnejsi rizeni teplovodniho
kotle, mozna nejaky alarm apod., tot vse. Ono totiz nejde ani tak o
moznou poruchovost (i kdyz taky), jako spis o totalni rezignaci na
jakekoliv mysleni a pohyb pri ziti v danem dome a o svereni se do
podruci stroji... Proste pocatek uplne zblbelosti.

Jestlize si tady na tom pritomni trenuji retoriku a predhaneji se v
odbornych vedomostech, budiz, to muze byt uzitecne. Doufam ale, ze to
nikdo z nich nedovede do "zdarneho" konce...

Vzdycky jsem myslel, ze komunisticke chimery o "zarive budoucnosti, kde
za nas vse budou delat stroje" vznikly a zanikly v nejakych tech 50.
letech (dodnes mam schovane nektere platky z te doby, ne ze bych to
osobne zazil...). Jak vidim, tak to ale ma opravdu hluboke a
neznicitelne koreny.

--
Jirka