Domaci automatizace

Ales Martinek amarti@post.cz
Čtvrtek Květen 12 17:51:24 CEST 2005

To se prece nevylucuje.
Udelat zarizeni decentralizovane a ovladat zarizeni z vicero mist s
podminku ze misto A by melo vyssi prioritu nez misto treba C.

Jinak jestli decentralizovane nebo centralizovane tak jedine
decentralizovane.

Dam priklad. Podivejte se na jakykoliv priklad lidske cinosti a zjistite
ze v dlouhodobe perspektive vychazi lepe decentralizovany system. System
centralizovany je dlouhodobe vice nachylny.

Proc neudelat system kde trochu inteligentni budou vsechny ridici nody.
(Pod pojmem ridici vydim napriklad spinac svetla ne vypinac ten by pouze
odesilal hodnotu sveho stavu).

Jinak, system musi byt udelan takovym spusobem, aby trochu inteligentni
clovek znali elektryky ho dokazal opravit (treba vymenou modulu).
Chtel bych videt jak vam, treba nekto bude menit vas CMS. To je lepsi
nic takoveho nedelat.
Prectavte-si ze budete napriklad na dovolene na maldivach a vam se neco
doma rozsype. Vase tchyne nebo tchan bude volat co stim. (Ja vim ze se
muze hodit nechat tchyne nebo tchany v zime zmrznout, ale co treba ty
chudinky kyticky nebo rybicky. Budete mit kratkodobe hlucnou a pak
dlouhodobe tichou domacnost.)

Ales Martinek