Domaci automatizace

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Květen 12 17:16:06 CEST 2005

No ja nie som zastanca decentralizacie alebo aspon nie v tej miere ako
to tu Kosta na EIB prezentuje, ale nasledovne problemy vidim ako celkom
lahko riesitelne a verim, ze trebars v tom EIB aj su riesene:

> + po odchodu konkretniho osoby z domu (dallas) se zhasne zarovka v jeho
> pokoji

Snimac dallasu (mimochodom by som ho na dom nepouzil, ale to je na inu
debatu) povie "snimac dallasu (X) pre svetlo v izbe (Y): zhasni (Z)" (a
okrem toho povie alarmu ze ste pouzili dallasa na odchod, a alarm vie,
ze ak uz vsetci pouzili dallasa na odchod tak sa ma zaktivovat :-).

> + pri rozsviceni v noci, se zarovka rozsviti na 1/4
Centralne hodiny broadcastuju cas kazdu minutu; prijimac ziarovky vie,
ze v nocnych hodinach sa ma na pokyn z vypinaca "kratke stlacenie"
rozsvietit na 1/4 (na dalsi pokyn "kratke stlacenie" zhasne; na pokyn
"dlhe stlacenie" alebo "dvojklik" sa rozsvieti naplno).

> + pokud jsem zachodove/satni/kumbalove svetlo a svitim dele jak n minut
> zhasnout

Centralne hodiny broadcastuju cas kazdu minutu, dalej to hadam netreba
rozvadzat. Pochopitelne, na dvojklik sa kumbalove svetlo zazne natrvalo.

Inak toto mienim riesit v nedohladnej buducnosti skor skumanim spotreby
v jednotlivych vetvach a nejakym varovanim, nez automatickym zhasanim.
(pokojne ma sprdnite, jednoducho sa mi zdalo stupidne tahat kabel fakt
od kazdeho vypinaca a ziarovky, takze na zachode a v satni a vlastne na
vacsine miest je to klasicky; signalny kabel mam len tam, kde je tych
vypinacov a ziaroviek viac a mozu mat rozne vzajomne suvislosti, napr.
na schodisti, alebo na vonkajsej fasade).

> + pokud je/neni dostatek svetla od slunce ztlumim/pridam

Oooo, to je jednoduche, snimac svetla je integrovany rovno v ovladaci
ziarovky (v objimke :-) , predsa to musi byt od lokalneho osvetlenia :-D

> + dalkovym ovladanim zhasnout prvni patro

Toto je tiez uplne jednoduche, prijimac dialkoveho bud broadcastne
povel, alebo ma zoznam svetiel, ktorym ma zaslat povel.

> Lze jeste tohle resit decentralizovane nebo uz slozitost preroste rozumnou
> mez? Nedojde k tomu, ze spolehlivost takove "rozprostrene inteligence" bude
> nizsi nez spolehlivost "centralni inteligence"?

Zlozitost krabiciek decentralizovaneho systemu je asi obdobna zlozitosti
"centralneho mozgu"; ale ak sa to nebude prehanat, tak asi ani jedno z
nich nie je katastrofalne zlozite. Si myslim, ze aj centralny mozog
zvladnem jednocipom alebo sustavou jednocipov - centralna
decentralizacia :-) - lavou zadnou; s vynimkou logovani a vizualizacii a
podobnych kravin, co prirodzene patria na PCcko.

Ale znova ma mozete pokojne sprdnut, este nic okrem kablov nemam.

wek